valleja, -aitoja ja -seiniä yli 5,4 kilometriä ja parannetaan
kevyen liikenteen yhteyksiä noin 8 kilometrin matkalla.
Eteläinen sisääntulotie (maantie 167) parannetaan nelikaistaiseksi
rakentamalla toinen ajorata nykyisen ajoradan
itäpuolelle noin 3,2 kilometrin matkalle.
Analysoidessaan kehätiehankkeen vaiheita Jukka Ottela
näki, että Lahden seudun yhteiskunnallisten toimijoiden
tulee löytää asioihin yksimielinen kanta ennen
kuin lähdetään hakemaan laajempaa tukea ja rahoitusta:
”Tavatessamme ministeriöiden ja tielatoksen virkamiehiä
sekä Tampereella että Helsingissä jouduimme tässä
tieasiassa vähän niin kuin naurunalaiseksi. Saimme palautetta,
että miettikää nyt ensin itse mitä haluatte. Eli
että ensin oma pesä kuntoon. Se oli minusta tämän tarinan
101
tärkein opetus”.