DANSKE BANKIN AKAVA-TIIMI NEUVOO,
MITEN JÄSENEDUISTA SAA KAIKEN IRTI
Danske Bankilla on Akavan jäsenliittojen
jäseniä varten tiimi, joka vastaa
kysymyksiin asuntolainaedusta ja auttaa
myös vastavalmistuneiden jäsenetujen
hyödyntämisessä. Tästä porukasta löytyy
tietoa, taitoa ja intoa!
Danske Bankin Akava-tiimissä työskentelevät Annemari, Hanna, Anni,
Nora, Roope ja Jouni. Heidän joukossaan on myös Akavan jäsenliiton
jäseniä, joten monipuolisen asiantuntemuksen lisäksi heiltä löytyy myös
tietoa liiton toiminnasta.
Tiimissä jo toista vuotta vaikuttava Hanna on saanut hyvää
kokemusta vastavalmistuneiden kanssa työskennellessään, ja hän
on nyt innolla tarttumassa toimeen uuden asuntolainaedun tiimoilta.
Hanna kertoo, että asuntolainan edut saattavat tulla asiakkaalle
yllätyksenä, kun jokin asia on jäänyt aiemmin hoksaamatta.
– Usein asiakkaat ovatkin sitten ekstrailoisia, kun asiat käydään
laajemmin läpi. Kun annamme esimerkkejä, he ymmärtävät oikeasti,
paljonko etu on tietyn suuruisessa lainassa. Avaamme siis eurot auki
ja se on usein iloinen yllätys.
– Monet eivät ennen sitä ymmärrä, miten hyvät edut oikeasti
ovat. Se on suuri rahallinen hyöty, lainaneuvottelijana toimiva Heidi
komppaa vieressä.
Monet pitävät asuntolainaa painolastina, joka pitää maksaa
mahdollisimman nopeasti pois. Sen sijaan kannattaisi ajatella, että se
on modernissa taloudessa joustoelementti, jonka takaisinmaksusta voi
sopia pankin kanssa. Lyhennyksen voi aloittaa portaittain sen sijaan,
että ostaa vaikka huonekaluja uuteen asuntoon luottokortilla. Kun
asuntolainaa maksetaan useita vuosia, matkan varrella tulee elämässä
eteen erilaisia tilanteita, joissa voi hakea taukoa lainanlyhennyksistä.
KILPAILUTTAMINEN ON HELPPOA
Heidin mukaan ihmiset myös kilpailuttavat lainojaan paljon. Laina-asiakkaiden
tilanteet vaihtelevat, ja etu marginaalista lasketaan
erikseen jokaiselle asiakkaalle. Henkilökohtaisesta lainatarjouksesta
näkee hinnan jäsenenä ja ilman jäsenyyttä.
– Iso osa minulle tulevista tapaamisista on kilpailutuksia. Nykyään
lainan kilpailuttaminen on helppoa, ja vastauksen saa nopeasti
lainaneuvottelussa, kun meihin voi olla näppärästi yhteydessä
puhelimitse ja verkkotapaamisina.
– Ei tarvitse miettiä, että kun asunto on löytynyt niin pitää sen takia
jäädä tiettyyn pankkiin, vaan voi hoitaa asiat nopeasti. Asiakkaaksi
tuleminenkin tapahtuu tuosta vaan verkossa, Heidi toteaa.
Hanna paljastaa, että vastavalmistuneiden kanssa käydään läpi
monipuolisesti etuihin liittyviä asioita, mutta hänellä on selkeä top3-
lista eniten kysytyistä seikoista.
– Ihmisiä kiinnostavat kulut: onko esimerkiksi asuntolainan
järjestelypalkkio todella maksuton. Priority Pass™ on monelle tärkeä,
ja he kysyvät miten sen saa, ja lisäksi monet haluavat kuulla enemmän
etujen piiriin kuuluvista sijoituspalveluista.
Tiimissä odotetaan kovasti, että kyselyitä tulee enemmänkin – he
auttavat mielellään. Tervetuloa asiakkaaksi!
Tutustu Danske Bankin jäsenetuihin. (linkki: danskebank.fi/akava)
Kirjoittaja: Petra Saikku
12 Työterveyshoitaja 1/18