
 
		märrettävä, että katsoja, joka katsoo televisiosta elokuvia  
 esimerkiksi Netflixin kautta, ei ole mainonnan ulottuvilla, ellei  
 oteta huomioon elokuvan mahdollista tuotesijoittelua, Riipi-nen  
 sanoo. 
 Älä   
 tuputa 
 Mainonnan yllättävyys ja luovat ratkaisut lisäävät yleensä huo-mioarvoa. 
 – Ei pidä ajatella, että se mikä on ennen toiminut, toimii  
 edelleen. On viisasta etsiä jatkuvasti uusia ideoita ja oivalluksia,  
 Riipinen tiivistää. 
 Yllättävyyden lisäksi hän korostaa palvelun merkitystä. 
 – Asiakas kokee liiallisen tuputtamisen ahdistavana ja tor-juu  
 helposti mainoksen. Sen sijaan, jos hän kokee markkinoin-nin  
 palveluna, hän saattaa ilahtua jopa puhelinmyyjän soitosta.  
 Näin voi käydä, kun mainonnan viesti on oikea ja se on kohdis-tettu  
 juuri oikealle henkilölle oikeaan aikaan. n 
 SUORA     7 
 Kohderyhmän tavoittaminen  
 ei riitä, kohderyhmä on  
 tunnettava ja kohdennettava  
 heille sellaista mainontaa,  
 joka puhuttelee. 
 Mari Riipinen on Dagmarin planning director. Suora ei ole hänen ominta  
 aluettaan, mutta näkee siinä yhtymäkohtia ohjelmallisen verkkomai-nonnan  
 kanssa. Hän myös pitää sitä edelleen relevanttina ja kiinnosta-vana  
 mediana. 
 Muista: 
 ● Suunnittele tavoitteet edellä 
 ● Tunne kohderyhmäsi 
 ● Älä tuputa 
 ● Palvelu ilahduttaa 
 ● Toisto ja peitto arvossa 
 ● Analysoi kampanjan tulos 
 ● Jos ei toiminut, miksi ei?