
 
		LEVEILLÄ HARTEILLA 
 Keskisuomalainen Oyj  
 on uusi omistaja 
 Suomen Suoramainonta Oy  (SSM) on tytäryhtiöineen siirtynyt osaksi Mediakonserni  
 Keskisuomalaista. Ratkaisu varmistaa SSM:n asiakkaille suoramainonnan ja  
 jakelutoiminnan vakaan jatkumisen ja kehittymisen asiakkaiden nykyisiin  
 ja tuleviin tarpeisiin. 
 SSM:n hankkiminen oli Keskisuomalainen  
 4     SUORA 
 Oyj:lle luonteva ratkaisu. SSM on merkittävin  
 kaupunkilehtien jakelija ja Mediakonserni Kes-kisuomalainen  
 kustantaa yli puolet suomalai-sista  
 laatukaupunkilehdistä.  
 – Meille oli tärkeää turvata tämän konsernillemme kes-keisen  
 tuotteen laadukas jakelu myös tulevaisuudessa. Kau-punkilehdet  
 ovat tiedonvälityksen näkökulmasta merkittävä  
 media, jonka suhteellinen merkitys on vahvasti kasvussa,  
 sanoo konsernijohtaja Vesa-Pekka Kangaskorpi. 
 Hänen mukaansa on tärkeää, että jakelusektorilla ei olla  
 pelkästään valtiollisen Postin varassa. 
 – Vaihtoehtoja on oltava ja SSM tarjoaa sellaisen. Yhtiöllä  
 on osaava ja tehokas organisaatio. 
 – Jo lyhyen kokemukseni perusteella olen huomannut,  
 että myös meillä mediatalona on paljon opittavaa SSM:n  
 toimintatavoista ja tehokkuudesta. 
 – Täytyy myös muistaa, että Janton Holdings Oy:n kon-kurssipesässä  
 SSM oli taloudellisesti terve ja operatiivisesti  
 hyvin toimiva osa. 
 Suora  
 kiinnostaa 
 Kaupunkilehtien jakelun turvaamisen lisäksi Mediakonser-ni  
 Keskisuomalaista kiinnosti myös suoramainonta uutena  
 liiketoiminta-alueena. 
 – SSM:llä on erittäin tehokas järjestelmä suoramainon-taan  
 sekä merkittäviä asiakkuuksia. Kokonaisuus on syner-ginen  
 Mediatalo Keskisuomalaisen tuotetarjonnan kanssa. 
 – Konsernissamme on markkinointiviestinnän palveluita  
 tarjoava yksikkö, runsaasti painokapasiteettia ja tarjoamme  
 laajan kattauksen printti- sekä digitaalisia mainosratkaisuja.  
 Suoramainonta täydentää vahvasti tätä kokonaisuutta. 
 – Nyt pystymme tarjoamaan Suomessa ainutlaatuisen  
 palvelu- ja tuotekokonaisuuden media-asiakkaillemme.   
 Suora on itsenäinen ja tehokas mainosmedia, mutta uusi  
 syntyvä kokonaisuus on kattavin verkosto, joka Suomesta  
 löytyy.  
 Suuri  
 työllistäjä 
 – Suomen Suoramainonta on myös suuri työllistäjä, jolla on  
 merkittävä rooli monen nuoren ensimmäisenä työpaikkana,  
 maahanmuuttajien kotouttajana ja työllistäjänä sekä monille  
 lisätulon lähteenä. 
 – Julkisuudessa on luotu osittain vääränlainen ja liian  
 yksipuolinen kuva jakajan työstä.  Keskisuomalainen-kon-serni  
 ja SSM osana sitä pyrkii olemaan haluttu ja motivoiva  
 työyhteisö.  
 Yli 2,3 miljoonaa  
 kotitaloutta 
 Keskisuomalainen-konserni haluaa kehittää ostettua liike-toimintaa  
 ja rakentaa uusia kokonaisuuksia ja palveluko-kemuksia, 
  jotka aidosti tuovat uutta lisäarvoa asiakkaille.   
 Verkostomme tarjoaa Suomen kattavimman mediapalvelu-kokonaisuuden. 
   Pelkästään SSM:n verkosto kattaa yli 2,3  
 miljoona suomalaista kotitaloutta. n