Asiakaslehden taika on
visuaalisessa ilmeessä ja
tarinoissa, joiden voima
on uskomaton.
(Ylh.) Kuninkaalassa asuva Arja Pietikäinen asioi Porttipuiston Hong
Kongissa liki viikoittain. Perhepäivähoitajana työskentelevä Pietikäinen
kehuu Hong Kongin valikoimaa kattavaksi. Hong Kongin mainoslehti
luetaan tarkkaan Pietikäisten taloudessa. – Kyllä se tulee luettua kannesta
kanteen aina ennen tänne tuloa, kertoo Pietikäinen.
(Vas.) – Tarjouslehden lisäksi tärkeiksi markkinointivälineeksi ovat
muodostuneet myymälät. Lehti tuo heidät myymälään, ja myymälä
kertoo heille tuotteista, joita he eivät välttämättä tienneet tarvitsevansa,
markkinointipäällikkö Tero Mäkinen sanoo.
SUORA 13
asiointi on äärimmäisen tehokasta. Meille jakelun tarkka koh-
distaminen jopa pieniin jakopiireihin on tärkeää, koska jakelun
määrä on jo miljoonaluokassa. Ilman SSM:n kohdistustyö-
kaluja joutuisimme jakamaan huomattavasti suurempia mää-riä,
mikä lisäisi meidän markkinointikustannuksiamme, Tero
Mäkinen toteaa.
Mäkisen mukaan tarjouslehden vaikutus on kiistaton ja
välitön.
– Se näkyy asiakasvirrassa, mutta myös palautteessa.
Asiakkaat saattavat joskus jopa valittaa, että eivät ole lehteä
saaneet. Meille se ei pelkästään kerro mahdollisesta, yksit-
täisestä jakeluhäiriöstä, vaan myös siitä, että lehtemme
on tullut asiakkaille tärkeäksi. Sitä odotetaan ja siitä on tul-
lut osa vakituisten asiakkaittemme arkea, Tero Mäkinen
sanoo. n