
 
		Asiakaslehden taika on  
 visuaalisessa ilmeessä ja  
 tarinoissa, joiden voima  
 on uskomaton. 
 (Ylh.) Kuninkaalassa asuva Arja Pietikäinen asioi Porttipuiston Hong  
 Kongissa liki viikoittain. Perhepäivähoitajana työskentelevä Pietikäinen  
 kehuu Hong Kongin valikoimaa kattavaksi.  Hong Kongin mainoslehti  
 luetaan tarkkaan Pietikäisten taloudessa. – Kyllä se tulee luettua kannesta   
 kanteen aina ennen tänne tuloa, kertoo Pietikäinen. 
 (Vas.) – Tarjouslehden lisäksi tärkeiksi markkinointivälineeksi ovat  
 muodostuneet myymälät.  Lehti tuo heidät myymälään, ja myymälä  
 kertoo heille tuotteista, joita he eivät välttämättä tienneet tarvitsevansa,  
 markkinointipäällikkö Tero Mäkinen sanoo. 
 SUORA     13 
 asiointi on äärimmäisen tehokasta. Meille jakelun tarkka koh-  
 distaminen jopa pieniin jakopiireihin on tärkeää, koska jakelun  
 määrä on jo miljoonaluokassa. Ilman SSM:n kohdistustyö-  
 kaluja joutuisimme jakamaan huomattavasti suurempia mää-riä, 
  mikä lisäisi meidän markkinointikustannuksiamme, Tero  
 Mäkinen toteaa. 
 Mäkisen mukaan tarjouslehden vaikutus on kiistaton ja  
 välitön. 
 – Se näkyy asiakasvirrassa, mutta myös palautteessa.  
 Asiakkaat saattavat joskus jopa valittaa, että eivät ole lehteä  
 saaneet. Meille se ei pelkästään kerro mahdollisesta, yksit-  
 täisestä jakeluhäiriöstä, vaan myös siitä, että lehtemme   
 on tullut asiakkaille tärkeäksi. Sitä odotetaan ja siitä on tul-  
 lut osa vakituisten asiakkaittemme arkea, Tero Mäkinen  
 sanoo. n