
PEG - PRECISION ELLIPTICAL GEARING
Vallankumouksellinen Precision Elliptical Gea-ring
on patentoitu useassa eri maassa ympäri
maailman ja se on keskeinen tekninen rakenne
Okuman avokeloissa. PEG koostuu elliptisistä
oskillaatiorattaista, jotka mahdollistavat
poikkeuksellisen tasaisen siiman kelautumisen
puolalle. Rattaat ovat aina päällekytkettynä ja
niiden ansiosta puolanisku on erittäin tasainen
- eliminoiden puolan hyppäämisen.
DFD - DUAL FORCE DRAG SYSTEM
DFD on jarrujärjestelmänä täysin omaa
luokkaansa. Siinä yhdistyy kaksi jarrujär-jestelmää,
jotta jarruteho ja jarrun pehmeys
saadaan maksimoitua. Puolan yläosassa
on monilevyinen jarru, joka toimii yhdessä
puolan alaosassa olevan jarrulevyn kanssa.
Näin paine saadaan jaettua puolan molempiin
päihin, maksimoiden jarrun vakaus.
HPB - HIGH PERFORMANCE BEARINGS
Okuman High Performance laakerit on suunni-teltu
käyttöön kaikissa olosuhteissa. Jo vuosia
kelavalmistajat ovat käyttäneet tavallisia
ruostumattomasta teräksestä valmistettuja
laakereita suolavesikäyttöön tarkoitetuissa
keloissaan. Viimeisimpiä teknisiä innovaatioita
käyttäen, me olemme parantaneet laakereiden
suorituskykyä ja korroosion kestävyyttä. HPB
laakerit kestävät pidempään, kuin yksikään
perinteinen markkinoilla oleva laakeri.
ALUMILITE - ALUMIININEN
RUNKORAKENNE
Okuman uutta alumiinirunkoteknologiaa
käytetään sekä avo-, että hyrräkeloissa.
Alumiinirunko on erittäin jäykkä ja se kestää
uskomattoman määrän painetta ja vääntöä.
Nämä rungot mahdollistavat myös tarkat tole-ranssit
liikkuvien osien välillä tehden keloista
pehmeämmin toimivia ja kestäviä.
RES II - ROTOR EQUALIZING SYSTEM
Tämä toisen sukupolven RES järjestelmä
perustuu tietokone-tasapainotetun painon
tarkkaan sijoittamiseen roottorille. Paino mah-dollistaa
roottorin tasapainottamisen tarkasti,
eliminoiden tärinän ja tehden kelaamisesta
tasaista.
SLG - SPEED LOC PINION GEAR SYSTEM
SLG teknologia käyttää kaksiportaista
pinionratas järjestelmää tähtijarrullisissa
keloissa, mikä mahdollistaa kelauksen varman
päällekytkeytymisen erittäin kovissa, jopa yli
80km/h nopeuksissa.
EFR II - EVEN FLOW ROLLER SYSTEM
Hyödyntää siimarissan alla olevaa laakeria
vähentäen kitkaa ja maksimoiden tehokkuu-den.
BBD - BLADE BODY DESIGN
Blade Body Design -logosta tunnistat kelan,
jonka runkoprofiili on kapea. Tämä ominaisuus
tekee kelasta kevyemmän, sillä ylimääräistä
massaa on trimmattu pois. Kela on kompak-timpi,
kevyempi ja lisäksi erittäin tyylikäs.
QUICK-SET ANTI-REVERSE
Tämä järjestelmä eliminoi takaliikkeen
kammesta. Tämä on saavutettu käyttämällä
kelassa korroosionkestävää laakeria, joka
pyörii vain yhteen suuntaan.
CRC - CORROSION RESISTANT COATING
CRC:ssä yhdistyy Okuman HDG II rattaisto,
joka tarjoaa uskomattomat korroosionkestävät
ominaisuudet verrattuna tavallisiin rattaisiin ja
korroosionkestävä pintakäsittely kaikille kelan
sisäisille ja ulkoisille osille. CRC prosessi läpäi-see
ja yhdistyy metalliin tavalla, joka auttaa
antamaan osille pidempiaikaisen suojan.
HDG II - HIGH DENSITY GEARING II
High Density Gearingissa yhdistyvät erittäin
vahva metalliseos ja anti-korroosio pintakäsit-tely.
Tuloksena on korroosiota kestävät rattaat,
jotka on valmistettu kestämään kelan rattaisiin
kohdistuva kova kuormitus.
HYDRO BLOCK
Hydro Block on kuminen tiiviste, joka on asen-nettu
avokelan puolan yläosaan, estäen veden
ja muun materiaalin pääsyn jarrulevyille. Näin
varmistetaan, että kelan jarru toimii aina opti-maalisella
tasollaan.
SELF LUBRICATING GEAR SYSTEM
Itsevoitelevan järjestelmän päärattaassa on
öljyllä kyllästetty holkki. Kun kelan tähtijarru on
käytössä, pääratas pyörii vetoakselin ympärillä
muodostaen lämpöä. Kun itsevoiteleva pää-ratas
lämpenee käytössä, se vapauttaa öljyä
viilentäen rattaita ja kela toimii tasaisesti.
RULIDIUM
Tämä jarrumateriaali tarjoaa tarkan jarrunsää-dön
koko laajalla jarrunsäätöalueella. Rulidium
jarruprikat vähentävät lämpöä ja kitkaa
maksimoiden jarrun suorituskyvyn.
ERGO GRIP
Ergo Grip on erittäin mukava, suurikokoinen
kammen nuppi. Se on ergonomisesti suunni-teltu
sopimaan kämmeneen ja se antaa kelaa-miseen
lisää voimaa ja nopeutta.
XL GEARING
XL Gearing logosta tunnistat kelan, jossa on
suuret rattaat ja jarrujärjestelmä. Jarrupinta-ala
on yli 50% isompi, kuin keloissa normaa-listi.
Rattaiden hampaat ovat isommat, antaen
kelalle enemmän kelausvoimaa. XL Gearing
tekee kelastasi suorastaan vinssin!
MSS - MECHANICAL STABILIZING SYSTEM
Vahva, Vakaa, Pehmeätoiminen - Okuman
Mechanical Stabilizing System yhdistää
puolanakselin, pinion-rattaan, pinion-rattaan
laakerin, vetoakselin ja päärattaan yhteisellä
kannattinjärjestelmällä. Tämä patentoitu
Okuma-design pitää nämä kriittisen tärkeät
osat tarkasti linjassaan tehden kelasta kestä-vämmän
vahvemman ja pehmeätoimisemman,
kuin kilpailijansa.
TSC - TENSION SPOOL CONTROL
Tension Spool Control on kelan toinen,
hiilikuidusta valmistettu jarrujärjestelmä. Jär-jestelmässä
on lisäksi yhteen suuntaan pyörivä
Clutch -laakeri, joka lisää puolalle painetta
yhteen suuntaan. Näin vieheet voidaan laskea
veteen liikkuvasta veneestä kontrolloidusti,
ilman että puola pääsee pyörimään täysin
hallitsemattomasti.
CARBONITE
Carbonite on Okuman uusi jarrujärjestelmä,
jonka ydin on juuri kehitetty hiilipohjainen
jarrumateriaali, joka syrjäyttää kuumutta ja
kitkaa tasaisesti ankarimmissakin kalastus-olosuhteissa.
Käytettynä yhdessä Okuman
jarrurasvan kanssa, Carbonite mahdollistaa
laajemman ja tasaisemman jarrualueen,
säilyttäen poikkeuksellisen suorituskykynsä ja
pysäytysvoimansa.
STRIKE ZONE
Okuman Strike Zone siimamittarijärjestel-mässä
on mekaaninen mittari, joka mittaa
siimaa puolankierroksiin perustuen. Mittayksik-könä
on jalka ja mittari on kalibroitu tehtaalla
ollakseen tarkimmillaan täydellä puolalla ja
monofilisiiman kanssa.
WIDE MOUTH LEVELWIND
Tämä raskaan sarjan, ruostumattomasta teräk-sestä
valmistettu siimanjakaja on pinnoitettu
titaniumilla ja valmistettu kestämään kuitu- ja
vaijerisiimat. Ohjuri on suunniteltu leveäksi,
jotta solmut pääsevät sen läpi helposti. Albright
-solmut, leikarit ja kuparisiima mahtuvat ohjurin
läpi helpommin, jotta ne voidaan kelata suo-raan
puolalle.
BAITFEEDING SYSTEM
Okuman patentoitu syöttijarrujärjestelmä
vapauttaa puolan, jolloin siima pääsee pur-kautumaan
vapaasti. Syöttijarrujärjestelmän
toinen jarru on mikrosäädettävä takajarru, jolla
voidaan kontrolloida syötin liikkumista erittäin
tarkasti.